بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با همشهری با اعلام این خبر گفت: «بارش‌های سنگین اخیر در اصفهان، خراسان جنوبی و یزد

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با همشهری با اعلام این خبر گفت: «بارش‌های سنگین اخیر در اصفهان، خراسان جنوبی و یزد بیشترین خسارت را به حوزه راه وارد کرده‌است.»
حسین ظفری افزود: «به لحاظ گستردگی خسارت‌ها بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌ها در استان یزد و خراسان جنوبی از بارش‌های اخیر خسارت دیدند.»
به گفته ظفری، در اصفهان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و قمصر دچار آبگرفتگی شدند، اما هیچ خسارت جانی و مالی برای شهروندان گزارش نشده و عمده خسارت‌ها به زیر حوزه زیرساخت ابینه و راه‌ها بوده است.
او ادامه داد: «در استان خراسان جنوبی همه راه‌ها باز است. ولی به دلیل نا ایمن بودن مسیرها به ویژه مسیرهای توصیه از شهروندان می‌خواهیم از تردد خودداری کنند. در برخی از شهرها و روستاهای استان به دلیل خسارت وارده شده به شبکه انتقال آب، آبرسانی از طریق تانکر و به صورت سیار در حال انجام است.»

بیشتر بخوانید:
سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به وضعیت سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: «راه ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارش‌های بهاری مسدود شده‌بود که در حال حاضر فقط راه دسترسی ۴۰ روستا مسدود است. البته خودروهای سنگین امکان تردد دارند ولی خودروی سواری تا بازگشایی کامل و ایمن شدن مسیر به این روستاها دسترسی ندارد.»
او درباره تامین اقلام مورد نیاز روستاییان در سیستان و بلوچستان نیز گفت: «۴۷گروه جهادی با ۳۱۴ نیرو از هفته گذشته مشغول امدادرسانی هتسند. دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز با ۳۴۰۰ نیروی امدادی و خدمات رسان از بخش‌های انتظامی، نظامی و راهداری هلال احمر در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند. آب، برق و فیبرنوری در همه روستاهای استان سیستان وبلوچستان وصل است.»

بیشتر بخوانید:
هشدار زرد برای هواشناسی + جزئیات | امروز کدام استان ها هشدار گرفتند؟